GHOR-film thmbDe film informeert hen aan de hand van infographics en een scenario dat loopt van een brandmelding tot en met de crisisorganisatie in de Veiligheidsregio. ‘

Eén jaar later is de film 9.500 keer bekeken; een prima resultaat. “Dat de film toegevoegde waarde zou opleveren dat had de GHOR wel bedacht, maar dat het zo’n succes is geworden hadden we niet durven dromen”’, aldus Annemarie Batenburg manager van het Bureau bureau GHOR.

UMC Utrecht ‘De eerste maanden na de lancering werd de GHOR vanuit het hele land gebeld en gemaild met de vraag of ze de film mocht gworden gebruikten voor opleidingsdoeleinden, bewustzijn- sessies,  etc. Niet alleen de doelgroep de zorginstellingen, maar ook GHOR en brandweerkorpsen uit het land, organisaties die zorginstellingen trainen en BHV-bedrijven toonden belangstelling.

Nog steeds komen verzoeken bij de GHOR binnen. Recent gaf het Universitaire Medisch centrum (UMC) in Utrecht aan de de film graag te willen gebruiken voor hun instructies. De bedrijfsbrandweer van het UMC geeft dit en volgend jaar een brandveiligheidsinstructies aan ongeveer 9.000 personeelsleden.

De GHOR Zuid-Holland Zuid is trots dat ‘hun’ film door allerlei organisaties in heel Nederland wordt gebruikt. De film is nog steeds te bekijken en te gebruiken op www.zokanhetnietmisgaan.nl.

Logo_brandweer

GHOR-ZHZ Vimeo PrismA-logo_logo_footer ActCrisisinfo Cosmic 80x64 wat doe je